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Public Relations (PR) job description

홍보(PR)는 개인 또는 조직(예: 기업, 정부 기관 또는 비영리 단체)이 대중의 인식에 영향을 미치기 위해 대중에게 정보를 관리하고 배포하는 관행이다. 홍보에는 조직이나 개인이 대중의 관심을 끄는 주제와 직접 비용을 지불하지 않아도 되는 뉴스 아이템을 사용하여 대중에 노출되는 것이 포함될 수 있다. 대부분 미디어를 기반으로 이루어지며, 이는 마케팅 커뮤니케이션의 한 형태인 광고와 구별되는 점이다. 홍보는 유료 미디어라고도 하는 마케팅이나 광고에 비용을 지불하는 것이 아니라 무료로 고객을 위한 보도를 생성하거나 확보하는 것을 목표로 하지만 근래에는 광고도 광범위한 홍보 활동의 일부로 간주한다.


( ※ 업무용어는 고유의 의미로 사용하는 경향이 있어, 아래 내용에 대해 단어 단독으로 업무설명이 충분치 않을 수 있슴 )

Job brief

홍보(PR) 업무의 목표는 고객의 브랜드, 제품 또는 서비스에 대한 대중의 인지도를 높이는 것에 있다.
홍보 담당자는 회사, 조직 또는 고객의 긍정적인 이미지를 구축하고 유지하는 전문가이다. 기업 정보를 배포하는 일선의 부서이며 외부에서 기업을 접촉하는 첫 번째 contact points 이다.
보도 자료, 소셜 미디어 및 기타 커뮤니케이션을 사용하여 대중의 인상을 형성하고 영향을 미치며 인식을 높이는 업무 분야이다.


관련 전공 : 미디어커뮤니케이션, 광고홍보, 어문, 사회학, 심리학, 상경계열 등

협업 분야 : 마케팅, 광고, 영업, 미디어


Responsibilities :

Communications

커뮤니케이션 업무는 조직 네트워크 내의 사람들이 회사 홍보 메시지에 액세스할 수 있도록 하는 일이다. TV 프로그램이나 YouTube 동영상과 같은 다양한 플랫폼에 적합한 매력적인 콘텐츠를 제작하고 눈길을 끄는 제목으로 시청자를 늘리는 작업을 한다. 뛰어난 커뮤니케이션 및 카피라이팅 기술은 강력한 커뮤니케이션 전문가를 만들어 준다. 기업 커뮤니케이션 및 프로젝트 관리 경험도 중요한 요소이고, 담당자로서 열정과 긍정적인 태도는 동료와 외부 관계자들 모두의 신뢰를 얻게 한다.


Develop effective corporate communication strategies
효과적인 기업 커뮤니케이션 전략 개발
Manage internal communications (memos, newsletters etc.)
사내 커뮤니케이션 관리(메모, 뉴스레터 등)
Draft content (e.g. press releases) for mass media or company website
대중 매체 또는 회사 웹사이트용 콘텐츠(예: 보도 자료) 초안 작성
Organize initiatives and plan events or press conferences
이니셔티브 조직 및 이벤트 또는 기자 회견 계획
Liaise with media and handle requests for interviews, statements etc.
미디어와 연락하고 인터뷰, 성명서 등의 요청 처리
Foster relationships with advocates and key persons
회사에 호의적인 주요 인사들과의 관계 구축
Collaborate with marketing professionals to produce copy for advertisements or articles
마케팅 전문가와 협력하여 광고 또는 기사 문구 작성
Perform “damage control” in cases of bad publicity
악의적인 홍보의 경우 '피해 관리' 수행
Facilitate the resolution of disputes with the public or external vendors
대중 또는 외부 공급업체와의 분쟁 해결 촉진
Assist in communication of strategies or messages from senior leadership
고위 경영진의 전략 또는 메시지 전달 지원


Grant Writing

보조금 신청서 작성은 정부 부처, 기업, 재단 또는 신탁과 같은 기관에서 제공하는 재정 보조금에 대한 신청 절차를 완료하는 작업이다. 신청 절차는 보조금 제안서 또는 보조금 제출이라고도 한다. 좋은 보조금 신청서를 작성하려면 보조금에 대한 명확한 이해가 필요하다. 그랜트맨십의 원칙과 기본은 광범위하게 적용되지만, 지속적으로 성공적인 그랜트 작성자는 제안서 문서의 형식과 내용뿐만 아니라 특정 제안서와 다른 관련 문서(예: 자금 지원 기관의 사명 선언문 및 현재 프로젝트, 기관 직원과의 서신, 보충 자료, 예산, 일반 및 기관별 작성 지침 등)의 상호 텍스트 관계에 대한 지식을 갖출 필요가 있다.


Developing relationships and collaborating with key stakeholders
주요 이해관계자와의 관계 개발 및 협업
Displaying adherence to the organization’s mission
조직의 사명을 준수하는 모습 보여주기
Maintaining proficient knowledge of the organization’s history and programs
조직의 역사 및 프로그램에 대한 능숙한 지식 유지
Assist with the execution of the development department’s strategy
개발 부서의 전략 실행 지원
Identify grant funding opportunities
보조금 지원 기회 파악
Write, submit and manage grant proposals
보조금 제안서 작성, 제출 및 관리
Furnish prospective funders with supporting documents
잠재적 기금 제공자에게 증빙 서류 제공
Collaborate with Executive Director and Director of Development to send benefactors newsletters and to promote on-site tours
해당 임원진과 협력하여 후원자 뉴스레터를 발송하고 현장 투어를 홍보
Collaborate with Director of Development to compile an annual report
개발 책입자와 협력하여 연례 보고서 작성
Gathering information about the subject of the proposal
제안 대상에 대한 정보 수집
Analyzing the intended audience for the proposal
제안서의 대상 고객 분석하기
Analyzing the purpose of the proposal
제안의 목적 분석


Government Relations and Public Affairs (Lobbying)

대정부 관계 및 공공 업무는 조직이 정부, 정부 규제 기관, 정부의 입법 및 규제 기관과 상호 작용하는 방식을 다루는 홍보 유형이다. 대관업무는 회사와 정부의 대민 공공 업무와도 관련이 있다. 공공 업무(governmental publics)는 회사와 정부, 입법자, 이익 단체 및 언론과 상호 작용에 도움이 되는 홍보 유형이다. 이 두 가지 기능은 종종 겹치지만, 대정부 관계는 규제 문제를 논의하고, 정부 대표를 대상으로 커뮤니케이션을 진행하며, 입법자를 교육하기 위한 로비 활동을 시작하는 등 회사와 정부 간의 커뮤니케이션 유형에 더 가까운 경우가 많다. 기업 혹은 조직에서 대관업무는 기민하고 중요한 의미의 홍보활동이다.



Development

개발 디렉터는 조직 내에서 기금 모금 활동을 담당한다. 개발 디렉터는 사람 및 조직과 관계를 구축하여 프로그램이나 프로젝트에 필요한 단체의 지원을 확보하는 업무에 중점을 둔다.


Using sales and spending cycles to guide fundraising campaign decisions
판매 및 지출 주기를 사용하여 모금 캠페인 결정을 안내하기
Finding and engaging ideal donors from public and private investors
공공 및 개인 투자자로부터 이상적인 기부자 찾기 및 참여 유도
Creating a respectful reputation for the company or nonprofit they represent
회사 또는 비영리 단체에 대하여 존중하는 평판 만들기
Collaborate with the board of directors to create and implement a fundraising plan
이사회와 협력하여 모금 계획 수립 및 실행
Maintain relationships with existing sponsors
기존 후원자와의 관계 유지
Obtain financial support from individuals and organizations
개인 및 단체로부터 재정 지원 받기
Manage fundraising and special events
모금 및 특별 이벤트 관리
Generate development materials such as grants and case statements
보조금 및 사례 명세서와 같은 개발 자료 생성


Public Relations Specialist/ Officer

홍보 담당자는 홍보 계획 및 전략 수립, 미디어 관계 관리, 다양한 채널을 통한 회사의 목소리 제고, 홍보 문구 작성, 이벤트 기획, 여론 분석 등의 업무를 통해 회사와 브랜드에 대한 대중의 긍정적인 인식을 유도한다. PR 캠페인, 카피라이팅, 프로젝트 관리 경험은 큰 장점이다.


Developing PR strategies and campaigns
홍보 전략 및 캠페인 개발
Formulate PR plans and strategies
홍보 계획 및 전략 수립
Support the implementation of promotional plans
홍보 계획의 실행 지원
Preparing press releases, keynote speeches and promotional material
보도 자료, 기조 연설 및 홍보 자료 준비
Building positive relationships with stakeholders, media and the public
이해관계자, 미디어 및 대중과 긍정적인 관계 구축
Facilitate the resolution of disputes with the public or external vendors
대중 또는 외부 공급업체와의 분쟁 해결 촉진
Develop PR campaigns and media relations strategies
PR 캠페인 및 미디어 관계 전략 개발
Enhancing the company’s voice and presence through online and offline channels
온라인 및 오프라인 채널을 통해 회사의 목소리와 존재감 강화
Manage media relations and requests
미디어 관계 및 요청 관리
Collaborate with internal teams (e.g. marketing) and maintain open communication with senior management
내부 팀(예: 마케팅)과 협업하고 고위 경영진과 열린 커뮤니케이션 구축
Edit and update promotional material and publications (brochures, videos, social media posts etc.)
홍보 자료 및 출판물(브로셔, 동영상, 소셜 미디어 게시물 등) 편집 및 업데이트
Organize PR events (e.g. open days, press conferences) and serve as the company’s spokesperson
홍보 이벤트(예: 오픈 데이, 기자 회견)를 조직하고 회사 대변인 역할 수행
Plan and supervise events, fairs, conferences etc.
이벤트, 박람회, 컨퍼런스 등을 기획 감독
Seek opportunities for partnerships, sponsorships and advertising
파트너십, 스폰서십 및 광고 기회 모색
Track media coverage and follow industry trends
언론 보도 추적 및 업계 동향 파악
Manage PR issues
PR 이슈 관리
Enhance the company’s voice and presence through online and offline channels
온라인 및 오프라인 채널을 통해 회사의 목소리와 존재감 강화
Present solutions in times of PR crisis
홍보 위기 시 해결책 제시
Lead survey initiatives and analyze public opinion
설문조사 이니셔티브 주도 및 여론 분석



Requirements and skills(Qualifications):

Proven work experience as a Development Director or similar role
개발책임자 또는 이와 유사한 역할로 입증된 업무 경험
Proven experience as public relations specialist or similar position
홍보 전문가 또는 이와 유사한 직책으로 입증된 경험
Experience in project management and execution of PR campaigns and/or initiatives
홍보 캠페인 및/또는 이니셔티브의 프로젝트 관리 및 실행 경험
Experience in web design and content production is a plus
웹 디자인 및 콘텐츠 제작 경험 보유자 우대
Experience in copywriting and editing
카피라이팅 및 편집 경험
Background in researching, writing and editing publications
출판물 조사, 작성 및 편집 경험
Experience managing media relations (online, broadcast and print)
미디어 관계 관리 경험(온라인, 방송 및 인쇄)
Solid understanding of project management principles
프로젝트 관리 원칙에 대한 확실한 이해
Working knowledge of MS Office; photo and video-editing software is an asset
MS Office에 대한 실무 지식; 사진 및 동영상 편집 소프트웨어 사용 능력 우대
Familiarity with project management software and video/photo editing is a plus
프로젝트 관리 소프트웨어 및 비디오/사진 편집 능력 우대
Familiarity with social media platforms (Twitter, Facebook etc.)
소셜 미디어 플랫폼(트위터, 페이스북 등)에 익숙함
Superb written and verbal communication skills to speak with donors and other stakeholders across the organization
조직(회사) 관련 기부자와 여타의 이해 관계자와 소통 할 수있는 뛰어난 서면(작문능력)작성능력과 대화기술, 프레젠테이션 기술
Outstanding organizational and planning abilities
뛰어난 조직 및 기획 능력
Proficient command of English
능숙한 영어 구사 능력
Proven work experience as a Grant Writer or similar role
보조금 작성자 또는 이와 유사한 역할로 입증된 업무 경험
Proficient with measuring and reaching income goals
소득 목표를 측정하고 달성하는 데 능숙함
Excellent knowledge of fundraising information sources
모금 정보 출처에 대한 탁월한 지식
Ability to work well under pressure
압박감 속에서도 업무에 집중할 수 있는 능력
Creativity and problem-solving aptitude
창의력 및 문제 해결 능력
Aptitude in presentation and public speaking
프레젠테이션 및 대중 연설에 대한 재능
A creative yet practical mind
창의적이면서도 실용적인 마인드
BSc/BA in Public Relations, Journalism, Communications or a related field
홍보, 저널리즘, 커뮤니케이션 또는 관련 분야 학사/석사 학위 취득자



채용공고 예시 Job description examples

Job title : The OECD Young Associates Programme



The 2023-2025 selection round of the Young Associates Programme is closed for applying. The selection process is ongoing.


The Young Associates Programme (YAP) is a two-year programme targeted at recent undergraduates who wish to gain a significant first professional experience in the world of multilateral policymaking, research and analysis. It is designed to act as a springboard for them to target future postgraduate study at top-ranked universities.

The following sections provide an overview of the Programme, including details on the eligibility criteria for candidates, salary and benefits package, and recruitment process.


Programme overview


The YAP is an exciting opportunity that offers professional experience at the cutting edge of public policy development and analysis. The YAP is a 24-month programme designed to expose recent undergraduates to a variety of research and analytical work on major policy areas.

The purpose of the Programme is to prepare outstanding undergraduates for their future postgraduate studies. As such, successful candidates must clearly articulate how they are motivated to use their experience at the OECD to pursue a Master’s degree or PhD following completion of the Programme.

A key component of the Programme is mentorship. During their two-year work at the OECD, the Young Associates will be closely mentored by their managers. Managers are therefore selected on the basis of their professional experience, policy expertise, and ability to work with, challenge, and develop young talented individuals.


Eligibility


To be eligible for the YAP 2023-2025 round, candidates must:

○ Hold a Bachelor’s or equivalent degree with graduation date between January 2022 and September 2023
in the academic field related to the position(s) of interest (applications from candidates who already hold or are enrolled in a Master’s, PhD, or equivalent degree are not considered);
Hold a nationality of an OECD Member country. Applications from candidates who are not OECD Member country nationals are not considered; ○ Demonstrate overall academic achievement with a minimum Grade Point Average (GPA) of 3.0 out of a 4.0 scale (please see the GPA conversion tool); ○ Show evidence of being able to work constructively in a team;
○ Have fluency in one of the two OECD official languages (English and French) and a commitment to reach a good working level of the other after joining the OECD;
○ Demonstrate the ability to contribute as a Young Associate in the area of work, as well as demonstrate motivation to pursue a graduate degree in a relevant field after completing the Programme.


In addition, it is an asset if candidates:

○ Have undertaken research, written reports or thesis related to the work area;
○ Have extracurricular or work experience relevant to the position;
○ Demonstrate the required skills and competencies.
For more information on the OECD Young associates Programme please read the section on frequently asked questions.

You can also watch a LinkedIn Live Q&A to:

○ Learn about the application and selection process for the 2023-2025 round and obtain practical advice on each stage of the process;
○ Learn how to prepare a compelling CV and cover letter;
○ Hear from current Young Associates about their experience and useful tips;
○ Find out more from an interactive Q&A session.

Salary and benefits


We offer:

○ A monthly salary of approximately 3,900 EUR, exempt from French income tax (deductions are made for health insurance coverage and leaving allowance contribution); and
○ A leaving allowance (in lieu of a pension contribution) of approximately 19,000 EUR based on a 24-month assignment.

In addition, YAs may be eligible for the following allowances as established by the Staff Regulations:

○ A comprehensive medical insurance;
○ An expatriation allowance and home leave;
○ An installation allowance (equivalent to one month’s salary for single candidates);
○ The reimbursement of removal expenses and airline tickets to Paris and back to your home destination at the end of the Programme.


Selection process and timeline


Recruitment for the YAP 2023-2025 round:

○ 25 January 2023: YA positions are posted and applications (CVs and cover letters) are accepted through the OECD career website. Candidates may apply to more than one relevant YA position.
○ 26 February 2023: Deadline for submission of applications at 11:59 pm CET.
○ First half of March 2023: Applications are screened, and retained candidates are contacted regarding the next steps.
○ March-April 2023: Candidates are assessed, which may take the form of an online aptitude test and video/phone interviews.
○ April-May 2023: Successful candidates in these assessments are invited for final interview and/or written assessment.
○ May 2023: Final selections are made and employment offers are sent to successful candidates.
○ September 2023: Young Associates take up duty in Paris, France
○ (Note: The recruitment timeline may be subject to change, in which case relevant candidates participating in the recruitment process will be duly notified.)


Starting in your position


YAs selected for the 2023-2025 round will take up duty in September 2023 and will be based in Paris, France.

As a Young Associate, you will work closely with a senior manager in tackling some of the most challenging social and economic issues of today. Your day-to-day work may involve background research, drafting, liaising with partners internally and externally, and helping organise events ranging from policy forums to Ministerial conferences. Throughout your work programme, the focus will be on developing the professional competences and research expertise to be able to succeed in highly competitive applications for graduate schools.


Policy areas and work streams (hosting departments)


The following Directorates and special bodies will host Young Associates in the 2023-2025 round:

Directorate/Special Body : Work area
1. Centre for Entrepreneurship, SMEs, Regions and Cities (CFE) : Sustainable infrastructure investment in regions and cities
2. Economics Department (ECO) : Chief Economist's office
3. Directorate for Education and Skills (EDU) : Director's office
4. Directorate for Employment, Labour and Social Affairs (ELS) : Future of Work and Skills
5. Directorate for Public Governance (GOV) : Public Administrative Reform and Strategic Decision-Making at the Centre of Government
6. Global Relations and Co-operation Directorate (GRC) : Global Relations and Co-operation
7. International Energy Agency (IEA) : World Energy Outlook
8. International Energy Agency (IEA) : Developing capacity to track energy transitions
9. Centre for Skills (SKC) : Analysis of Skills Policies
10. Sahel and West Africa Club (SWAC) : Member & Partnership Development
11. Trade and Agriculture Directorate (TAD) : Agro-food Trade and Policies
12. Centre on Well-being, Inclusion, Sustainability and Equal Opportunity (WISE) : Policies to promote well-being

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The OECD is an equal opportunity employer and welcomes the applications of all qualified candidates who are nationals of OECD member countries, irrespective of their racial or ethnic origin, opinions or beliefs, gender, sexual orientation, health or disabilities. The OECD prohibits any form of discrimination, gender or otherwise, with regard to equal pay for equivalent work and professional development and promotion.

For questions, contact us at YoungAssociate@oecd.org.