outbound

outbound
회계 재무/금융 일반관리 홍보 (PR) 인사/노무 (HR) 법무 시설관리 언론/미디어 호텔 고객/영업관리 생산/플랜트 물류/SCM 마케팅 영업/기술영업 구매 IT/개발 디자인 공학 엔지니어링 건설/건축/환경 메디컬/헬스케어 생명/생활과학

Customer service job description

일반적으로 고객서비스는 기업으로부터 상품을 구매한 고객에게 사후서비스 관리를 의미한다. 하지만 글로벌 기업에서 customer service는 사후관리의 의미가 아니라 영업에서의 판매발생 시점부터 업무가 시작된다고 볼수 있다. 고객의 주문를 시작으로 재고확인, 출고, 대금회수의 전과정을 진행하는 업무이다. 기업의 산업분류에 따라 업무 성격이 많이 바뀔수 있는 직무이고 판매 제품의 사용자가 완제품의 최종사용자인지, 원료를 구매하는 제조기업인지에 따라서도 업무 성격이 바뀐다. 해당업무는 멀티태스킹 성격이 강해서 영업, 회계, 재무, 생산, 구매의 전과정에서 연결 업무가 많다..


( ※ 업무용어는 고유의 의미로 사용하는 경향이 있어, 아래 내용에 대해 단어 단독으로 업무설명이 충분치 않을 수 있슴 )

Job brief

일반적인 고객응대 서비스부터 영업 현업에 직접 관여하는 범위까지 업무 영역이 넓은 직무이다. 특히 글로벌 기업에서 customer service는 물류운송과 주문관리를 국외 서비스로 진행한다는 점에서 업무 내용을 고객응대로 특정하기 어렵다. 영업적 마인드와 지식이 필요하고 영업데이타 관리를 할 수 있는 숫자 감각도 갖추어야 한다. 전공은 국제통상, 경제, 경영 등의 상경계열과 외국어 전공이 업무에 도움이 되지만 전공과 무관하게 업무를 배울수 있는 업무이기도 하다.


관련 전공 : 경영, 경제, 국제통상, 어문 등

협업 부서 : 재무, 회계, 영업, 마케팅, 생산플랜트, 물류


Responsibilities :

Sales Operations

Respond to customer queries in a timely and accurate way, via phone, email or chat
전화, 이메일 또는 채팅을 통해 적시에 정확한 방식으로 고객 문의에 응답
Identify customer needs and help customers use specific features
고객의 요구 사항을 파악하고 고객이 특정 기능을 사용할 수 있도록 지원
Analyze and report product malfunctions (for example, by testing different scenarios or impersonating users)
제품 오작동 분석 및 보고(예: 다양한 시나리오를 테스트하거나 사용자를 가장하여)
Update our internal databases with information about technical issues and useful discussions with customers
기술적 문제 및 고객과의 유용한 토론에 대한 정보로 내부 데이터베이스를 업데이트
Monitor customer complaints on social media and reach out to provide assistance
소셜 미디어에서 고객 불만을 모니터링하고 지원을 제공하기 위해 연락하기
Share feature requests and effective workarounds with team members
팀원들과 기능 요청 및 효과적인 해결 방법 공유
Inform customers about new features and functionalities
고객에게 새로운 기능에 대해 알리기
Follow up with customers to ensure their technical issues are resolved
고객의 기술적 문제가 해결되었는지 확인하기 위한 고객과 후속조치 진행
Gather customer feedback and share with our Product, Sales and Marketing teams
고객 피드백을 수집하여 제품, 영업 및 마케팅 팀과 공유
Assist in training junior Customer Support Representatives
주니어 고객 지원 담당자 교육 지원
Operate handling equipment according to industrial safety regulations
산업 안전 규정에 따라 취급 장비 작동
Load delivery vehicles as needed
필요에 따라 배송 차량 적재
Update stock inventory after each item is retrieved
각 품목이 회수된 후 재고 재고를 업데이트
Manage stock control, including item replenishment and storage
품목 보충 및 보관을 포함한 재고 관리
Perform general warehouse duties as necessary
필요에 따라 일반 창고 업무 수행
Collecting order notes to fulfill deliveries
배송 이행을 위한 주문 메모 수집
Managing sales data for the sales team
영업팀을 위한 판매 데이터 관리
Reporting sales and campaign results to their managers and other departments as needed
필요에 따라 관리자 및 기타 부서에 판매 및 캠페인 결과 보고
Organizing and maintaining sales collateral for access by the sales team
영업팀에서 액세스할 수 있도록 영업 자료 정리 및 유지 관리
Assessing the service needs of clients and linking them to the appropriate resources and providers
고객의 서비스 요구 사항을 평가하고 적절한 리소스 및 제공자에게 연결
Adhere to and manage the approved budget
승인된 예산 준수 및 관리


Debt collection

Keep track of assigned accounts to identify outstanding debts
할당된 계정을 추적하여 미결제 채무 파악
Plan course of action to recover outstanding payments
미지급금을 회수하기 위한 조치 과정 계획
Locate and contact debtors to inquire of their payment status
채무자를 찾아 연락하여 결제 상태 문의
Negotiate payoff deadlines or payment plans
납부 기한 또는 납부 계획 협상하기
Handle questions or complaints
질문 또는 불만 처리
Investigate and resolve discrepancies
불일치 조사 및 해결
Create trust relationships with debtors when possible to avoid future issues
가능한 경우 채무자와 신뢰 관계를 구축하여 향후 문제 방지
Update account status and database regularly
계정 상태 및 데이터베이스를 정기적으로 업데이트
Alert superiors of debtors unwilling or unable to pay when necessary
필요한 경우 상급자에게 지불할 의사가 없거나 지불할 수 없는 채무자 보고
Comply with requirements when legal action is unavoidable
법적 조치가 불가피한 경우 진행 요구 사항 준수


Inventory management

Maintaining and updating records
기록 유지 및 업데이트
Counting materials, equipment, merchandise or supplies in stock
자재, 장비, 상품 또는 소모품의 재고 계산
Reporting discrepancies between physical counts and computer records
실물 수와 컴퓨터 기록 간의 불일치 보고
Distributing or stocking merchandise
상품 배포 또는 재고 보관
Receive and inventory stock
재고 입고 및 재고 관리
Other various tasks as assigned
기타 할당된 다양한 업무



Requirements and skills(Qualifications):

Experience as a Customer Support Specialist or similar CS role
고객 지원 전문가 또는 이와 유사한 CS 역할 수행 경험
Familiarity with our industry is a plus
업계에 대한 친숙한 이해도
Experience using help desk software and remote support tools
헬프 데스크 소프트웨어 및 원격 지원 도구 사용 경험
Understanding of how CRM systems work
CRM 시스템 작동 방식에 대한 이해
Excellent communication and problem-solving skills
뛰어난 커뮤니케이션 및 문제 해결 능력
Multi-tasking abilities
멀티태스킹 능력
Patience when handling tough cases
어려운 사례를 처리할 때 인내심
Proven work experience as an Order Filler or similar role
주문 담당자 또는 이와 유사한 역할로 입증된 업무 경험
Operate computer systems to update the inventory management system as needed
필요에 따라 재고 관리 시스템을 업데이트하기 위한 컴퓨터 시스템 운영 능력
Relevant training and/or certifications in Order Fulfillment
주문 처리 관련 교육 및/또는 자격증 취득
Proven work experience in a Sales Operations or similar role
영업 운영 또는 이와 유사한 역할에서 입증된 업무 경험
Strong understanding of the sales process to support the sales team
영업 팀을 지원하기 위한 영업 프로세스에 대한 높은 이해도
Analytical skills to interpret sales data to make suggestions on how to improve the sales process
영업 데이터를 해석하여 영업 프로세스를 개선할 수 있는 방법을 제안할 수 있는 분석 기술
Experience working with different teams and departments to streamline onboarding and reporting
온보딩 및 보고를 간소화하기 위해 다양한 팀 및 부서와 협력한 경험
Proven work experience as a Service Coordinator or similar role
서비스 코디네이터 또는 이와 유사한 역할로 입증된 업무 경험
Strong work ethic and service skills
강력한 직업 윤리 및 서비스 기술
Stay up to date with services, policies and regulations
서비스, 정책 및 규정에 대한 최신 정보 파악
Strong record-keeping and analytical skills
기록 관리 및 분석 기술의 높은 능력
Excellent organizational skills and attention to detail
뛰어난 조직력과 세부 사항에 대한 주의력
Proven work experience as a Stocker or similar role
재고담당자 또는 이와 유사한 역할로 입증된 업무 경험
Can multitask and work under pressure
멀티태스킹 및 압박감 속에서 작업 가능
Proven experience as debt collector
채권 추심원으로서 입증된 경험
Experience in working with targets and tight deadlines
목표와 촉박한 마감일에 대한 작업 경험
Knowledge of relevant legal requirements
관련 법적 요건에 대한 지식
Working knowledge of MS Office and databases
MS 오피스 및 데이터베이스에 대한 실무 지식
Apt in negotiating and persuading
협상 및 설득에 적합
Excellent math and analytical skills
뛰어난 수학 및 분석 능력



채용공고 예시 Job description examples

Job title : Officer in Charge

Location: Mumbai, India

Job Category: Customer Service


The Service Analyst 1 is an entry-level position responsible for executing day to day customer service activities, while ensuring adherence to Cxxx’s policies and guidelines, in coordination with the Customer Service function. The overall objective is to resolve client inquiries and issues and to provide on-going customer support.


Responsibilities:


○ Assist with the administration of compliance procedures and control systems for the business review department, including monitoring, researching and responding to compliance related inquiries across all product lines
○ Ensure accuracy of research and compliance advice provided to members of sales force team
○ Develop information regarding required changes in reports and procedures
○ Assist with the preparation of written and verbal reports for senior management on compliance program status, issues, trends and concerns
○ Support sales force and management by implementing recommendations concerning changes, improvements and enhancements
○ Apply knowledge of how the team interacts with others in order to accomplish Customer Service goals
○ Fulfilling the clients’ necessities while providing an exceptional client experience is the expected behavior from all our employees and it will be measured by specific metrics.
○ Appropriately assess risk when business decisions are made, demonstrating particular consideration for the firm's reputation and safeguarding Citigroup, its clients and assets, by driving compliance with applicable laws, rules and regulations, adhering to Policy, applying sound ethical judgment regarding personal behavior, conduct and business practices, and escalating, managing and reporting control issues with transparency.


Qualifications:


○ Previous relevant experience preferred
○ Series 6 and 26 License.
○ Fundamental understanding of industry regulations in the US and Canada, extensive understanding of systems, products and culture
○ Proven knowledge of securities, insurance and mortgage lending laws and regulations as they apply to sales practice issues affecting the sales force
○ Effective verbal and written communication
○ Influencing and relationship management skills
○ Proven ability to creatively solve problems


Education:


○ Bachelor’s/University degree or equivalent experience


This job description provides a high-level review of the types of work performed. Other job-related duties may be assigned as required.