outbound

outbound
회계 재무/금융 일반관리 홍보 (PR) 인사/노무 (HR) 법무 시설관리 언론/미디어 호텔 고객/영업관리 생산/플랜트 물류/SCM 마케팅 영업/기술영업 구매 IT/개발 디자인 공학 엔지니어링 건설/건축/환경 메디컬/헬스케어 생명/생활과학

Human Resources (HR) job description

인사관리는 직원 채용, 배치, 퇴직에 관련된 모든 업무를 주관한다.
인적자원 관리는 조직 목표에 필요한 최적의 인력을 확보하고 개발과 보상을 체계적으로 이루는 일련의 활동이다.

( ※ 업무용어는 고유의 의미로 사용하는 경향이 있어, 단어 단독으로 업무설명이 충분치 않을 수 있슴 )

Job brief

HR(Human Resources) 전문가는 조직의 집단 인력에 대한 기준점이며 성과를 장려하고 전략과 목표를 전달한다. 유능한 인재을 찾고 관리하는 것은 조직과 개인의 발전과 회사행정의 효율성에도 중요한 요소이다. HR 업무를 복지관련업무, 고용, 급여, 인사전략수립 등으로 업무를 분류했다. HR에 해당하는 직무는 어떤 자격 요건을 제시하는지 아래 서술된 내용을 참고하되, 실제 선발을 위한 채용공고에는 일부 혹은 더 추가된 내용이 있을 수 있음을 유념할 필요가 있다.


관련 전공 : 경영, 법학, 심리, 교육, 사회 등

협업 부서 : 일반관리, 노무, 회계, 노동조합


Responsibilities :

Compensation and Benefits

Design benefit programs (insurance, wellness etc.)
복지 프로그램 설계(보험, 웰빙 등)
Evaluate and negotiate with service providers (e.g. private insurance company)
서비스 제공업체(예: 민간 보험 회사) 평가와 협상
Assume responsibility of timely payment of monthly premiums
단체 보험료를 매월 적시 납부
Handle all benefit compensation and reimbursement procedures
모든 복지 보상과 환급 절차 처리
Coordinate leaves of absence and process claims or requests (medical operations, worker’s
compensation etc.)
휴직 조정, 청구 또는 요청 처리(의료 운영, 산재 보상 등)
Keep updated employee records with all relevant information (marital status, years of service, hours worked etc.)
직원의 모든 사항(결혼 여부, 근속 기간, 근무 시간 등)을 지속적으로 업데이트
Inform employees of their benefit options and plans and monitor use
직원에게 혜택 선택사항을 공지하고 사용내역 모니터링
Collaborate with accounting department for payments and deductions
지급 및 공제를 위해 회계 부서와 협력
Develop a consistent compensation philosophy in line with work culture and organisational objectives
직장 문화와 조직 목표에 맞는 일관된 보상 철학 개발
Ensure that compensation practices are in compliance with current legislation (pay equity, human rights, etc)
보상 관행이 현행법(임금 평등, 인권 등)을 준수하는지 확인
Prepare job descriptions, job analysis, job evaluations and job classifications
직무 설명, 직무 분석, 직무 평가 및 직무 분류 준비
Participate in salary and labour market surveys to determine prevailing pay rates and benefits
급여 및 노동 시장 조사에 참여하여 일반적인 임금률과 혜택을 결정
Conduct ongoing research into emerging trends, issues and best practices
새로운 트렌드, 문제 및 모범 사례에 대한 지속적인 연구 수행
Conduct periodic audits and prepare reports
정기 감사 실시에 따른 보고서 작성


Hiring

Oversee all hiring stages from sourcing to onboarding
소싱에서 온보딩까지 모든 채용 단계 감독
Advertise open roles on various channels including job boards, professional social networks and our careers page
구인 게시판, 전문 소셜 네트워크 및 채용 페이지를 포함한 다양한 채널에서 공석 광고
Coordinate our internal hiring process
내부 채용 프로세스 조정
Screen resumes and application forms based on essential criteria
필수 기준에 따라 이력서 및 지원서를 심사
Interview candidates via phone, video and in-person 전화, 화상 및 대면을 통한 지원자 인터뷰
Track key recruiting metrics like time-to-hire and source of hire 고용 시간 및 고용 출처와 같은 주요 채용 지표 추적
Reach out to potential candidates and build relationships for future job opportunities (for example via LinkedIn or email) 잠재적인 지원자에게 연락하고 향후 채용 기회를 위한 관계 구축(예: LinkedIn 또는 이메일을 통해)
Host or participate in job fairs
채용 박람회 주최 또는 참가
Promote our company as a great place to work
우리 회사를 일하기 좋은 회사로 홍보


Payroll

Gather information on hours worked for each employee
각 직원의 근무 시간에 대한 정보 수집
Calculate the correct amount incorporating overtime, deductions, bonuses etc. with assistance of a computer system
컴퓨터 시스템으로 초과 근무, 공제, 상여금 등을 포함하여 정확한 지급 금액을 계산
Prepare and execute pay orders through an electronic system or distribute paychecks
전자 시스템을 통해 지급 예약 실행, 급여 지급
Administer statements of payment to personnel either electronically or on paper
전자 또는 서면으로 직원에게 지급 명세서 발급 관리
Process taxes and payment of employee benefits
세금 처리와 직원 복리후생 지급
Keep track of hour rates, wages, compensation benefit rates, new hire information etc.
시급, 임금, 보상 혜택 요율, 신규 고용 정보 등 수집 관리 Prepare reports for upper management, finance department etc.
고위 경영진, 재무 부서 등에 대한 보고서 준비


Human Resources Officer

Craft talent acquisition strategies to build strong pipelines for future hiring needs
미래의 고용을 위한 최상의 인력풀과 인재 확보 전략 수립
Formulate career development plans
경력 개발 계획 수립
Promote inclusion in the workplace and reinforce the position as an equal opportunity employer
직장내 통합을 증진하고 동등한 기회를 제공하는 고용주의 역할 확립
Ensure our hiring, onboarding and management procedures are effective for diverse groups
채용, 온보딩 및 관리 절차가 다양한 부서에 효과적인지 확인
Lead employer branding efforts (like recruitment marketing)
고용주 브랜딩 활동 주도(채용 마케팅 등)
Evaluate training and development programs
교육 및 개발 프로그램 평가
Develop HR policies for all branches, countries, regions
모든 지점, 국가, 지역의 인사 정책 개발
Analyze the effectiveness of our HR procedures and tools
HR 절차 및 도구의 효율성 분석
Ensure HR plans align with our mission and business objectives
HR 계획이 미션 및 비즈니스 목표와 일치하는지 확인



Requirements and skills(Qualifications):

Proven experience as benefits administrator
복리후생 관리자로서의 입증된 경험
Solid understanding of different benefit plans (retirement, health & dental insurance etc.) and relevant regulations
다양한 혜택 플랜(은퇴, 건강 및 치과 보험 등) 및 관련 규정에 대한 확실한 이해
Proven working experience as a Compensation and Benefits Specialist
보상 및 복리후생 전문가로서의 입증된 업무 경험
Prior experience in HR practices and compensation cycle management
HR 관행 및 보상 주기 관리에 대한 사전 경험
Working knowledge of job evaluation and job analysis systems
직무 평가와 직무 분석 시스템에 대한 실무 지식
Previous experience with organisational psychology and labour market surveys
조직 심리학, 노동 시장 조사에 대한 이전 경험
Adequate knowledge of current labour rules and regulations
현재의 노동 규칙, 규정에 대한 적절한 지식
Familiarity with various types of incentives and benefits
다양한 유형의 인센티브 및 혜택에 대한 지식
Strong quantitative and analytical skills
강력한 정량 및 분석 기술
Proven experience as payroll specialist or payroll manager
급여 전문가 또는 급여 관리자로서의 입증된 경험
Solid understanding of accounting fundamentals and payroll best practices
회계 기초 및 급여 모범 사례에 대한 확실한 이해
Experience in strategic planning
전략 기획 경험
In-depth knowledge of all HR functions
모든 HR 기능에 대한 심층 지식

Hands-on experience with HR software (HRIS, ATS)
HR 소프트웨어(HRIS, ATS)에 대한 실무 경험
Proficient in MS Office and good knowledge of relevant software (e.g. Kronos, Payforce) and databases
MS Office에 능숙하고 관련 소프트웨어(예: Kronos, Payforce) 및 데이터베이스에 대한 해박한 지식
Understanding of data recording and analysis
데이터 기록 및 분석의 이해
Experience with Human Resources Management Software and Applicant Tracking Systems
인적 자원 관리 소프트웨어 및 지원자 추적 시스템에 대한 경험

Excellent organizational skills
뛰어난 조직력
Outstanding communication, interpersonal and negotiation abilities
뛰어난 커뮤니케이션, 대인 관계 및 협상 능력
Excellent leadership abilities
뛰어난 리더십 능력
Communication and problem-solving skills
의사소통 및 문제 해결 능력
Trustworthy with attention to confidentiality
기밀 유지를 주의하여 지키는 신뢰성
Outstanding organizational ability with great attention to detail
세부 사항에 큰 관심을 가진 뛰어난 조직 능력

BSc/Ba in business administration, human resources, finance or relevant field
경영학, 인적 자원, 재무 또는 관련 분야의 전공 학위
BSc/MSc in Human Resources Management, Organizational Psychology or relevant field
인적 자원 관리, 조직 심리학 또는 관련 분야의 전공 학위
Certification like PHR and SPHR is a plus PHR, SPHR 자격증 소지자 우대



Job description examples

Job title : E-learning Administrator

Location: Sofia, Bulgaria


About the role:


As E-learning Administrator you will join the Training and Skills Development team and will be in charge of setting up internal online training actions.Your job duties include administering courses on our E-Learning platform and communicating on the training catalogue in connection with the Communications department.Understanding of learning and development practices is preferred. Within this position you report to the HR Operations Tower Lead.


Key Responsibilities:


○ Manage LMS and LXP learning platforms
○ Manage the relationship with the provider, ensures the configuration and maintenance of the platform
○ Support platform users
○ Create career paths/develop online training tools (e-learning, tutorials, webinars)
○ Communicates with external service providers and follow-up of specifications, timelines, guidelines, and delivery of modules
○ Measurements, analyses, statistics, and reports related to the experience of our learners and the use of the platforms
○ Participate in the development of the strategy of the digital training catalogue
○ Promote and facilitate the development and adoption of the learning resources and solutions.
○ Update and broadcast the digital training catalogue
○ Create communication materials dedicated to training: infographics, videos, images, texts


Main Requirements:


○ Bachelor’s degree or equivalent years of experience
○ Fluent French and Advanced English language skills (written and spoken)
○ Good command of LMS (Learning management system)
○ Experience with digital learning
○ Know-how in managing the resolution of technical problems (coordination between users and IT providers, situation analysis, etc.).
○ Service mindset, good listening skills, creativity, responsiveness, writing skills, excellent interpersonal and communication skills, and ability to adapt the information accordingly.
○ Comfortable using MS Office applications, especially Excel and PowerPoint
○ Knowledge of Learn upon, Degreed, Speech me is a plus


What we offer:


23 days paid vacation
○ Multisport Card
○ Additional health Insurance
○ 150 BGN Food Vouchers
○ Year End Bonus
○ Opportunity to grow and develop in a global organization with representation in over 60 countries
○ Access to various Learning & Training platforms
○ Fruits in the office weekly


As one of the world’s largest employers we believe in talent, not labels, and focus on the diverse and unique skills our people bring. We seek to foster a culture of belonging and purpose, an environment where everyone can thrive and feel engaged, and where difference is respected and valued. Our commitment to equity, equal opportunity, inclusion, and diversity is part of our broader commitment to respecting fundamental human rights across our value chain. The Axxxxx Group is proud to be an Equal Opportunity Employer.

If you find yourself in the description above and you would like to become part of our international team don't hesitate to apply today.

We look forward to receiving your CV in English. Only short-listed candidates will be contacted. All applications will be treated in strict confidentiality.