outbound

outbound
회계 재무/금융 일반관리 홍보 (PR) 인사/노무 (HR) 법무 시설관리 언론/미디어 호텔 고객/영업관리 생산/플랜트 물류/SCM 마케팅 영업/기술영업 구매 IT/개발 디자인 공학 엔지니어링 건설/건축/환경 메디컬/헬스케어 생명/생활과학

Accounting job description

아래는 회계업무에 대해 다국적, 글로벌 기업에서 다루는 용어를 사용해 채용시 어떤 job-description으로 분류하는지 알수 있도록 기술한 것이다.

( ※ 업무용어는 고유의 의미로 사용하는 경향이 있어, 아래 내용에 단어 단독으로 업무설명이 충분치 않을 수 있슴 )

Job brief

기업에서 회계업무는 통상 billing, credit, Accounts Payable, Accounts Receivable, Cost, Budget, tax 등의 업무를 수행하는 일이다.
이 업무는 기업의 모든 부서와 연관이 있지만 특히 영업활동에서 이어지는 판매대금 회수와 여신관리가 특히 주된 업무이므로 재무부서, 영업부서, 영업 이후의 자료를 분석하는 컨트롤링과 유기적으로 업무 공유가 되어야 한다. 유관업무에 대한 지식과 이해가 필요하다.
이 업무는 전문성을 중시하므로 회계능력(회계사, 세무사, 관세사 또는 경력)이 있거나 관련 전공이 필수적인 분야이다.


관련 전공 : 경영, 경제, 회계, 금융 계열 (업무에 따라 수학, 통계도 가능)

협업 부서 : 재무, 컨트롤러, 영업관리, 일반관리


Responsibilities :

Accounting

Manage obligations to suppliers, customers and third-party vendors
공급업체, 고객 및 제3자 공급업체 관리
Process reimbursement forms
상환 양식 처리
Maintain digital and physical financial records
디지털 및 물리적 재무 기록 유지
Establish and maintain fiscal files and records to document transactions
거래를 문서화하기 위한 회계 파일 및 기록을 작성하고 유지 관리
Review and file payroll documents
급여 문서 검토 및 제출
Participate in quarterly and annual audits
분기별 및 연간 감사에 참여
month and end-year process
월말, 연말 마감
cash receipts,general ledger
현금 영수증, 총계정 원장 관리
treasury, budgeting, cash forecasting
재무부, 예산, 현금 예측
revenue and expenditure variance analysis
수입 및 지출 차이 분석
capital assets reconciliations, fixed asset activity
자본 자산 조정, 고정 자산 관련 활동
trust account statement reconciliations
신탁 계정 명세서 조정
check runs
수표 일괄처리
debt activity
부채 관리
Monitor and analyze accounting data and produce financial reports or statements
회계 데이터를 모니터링 및 분석하고 재무 보고서 또는 명세서 작성
Create and update expense reports
경비 보고서 작성 및 업데이트
Update internal accounting databases and spreadsheets
내부 회계 데이터베이스 및 스프레드시트 업데이트
Process bank deposits
은행 입금 처리
Reconcile financial statements
재무제표 조정
Prepare, send and store invoices
인보이스 준비, 전송 및 저장
Identify and address discrepancies
불일치 식별 및 해결


Billing

Maintain and/or ensure maintenance of client records related to invoicing and bill payment
인보이스 발행 및 청구서 지불과 관련된 고객 기록의 유지관리
Draft and distribute weekly reports of invoicing and billing metrics
인보이스 발행과 청구 지표에 대한 주간 보고서 초안 작성 및 배포
Provide customer support to customers with disputes or inquiries concerning invoices or billing process
인보이스 또는 청구 프로세스에 관한 분쟁 또는 문의 사항이 있는 고객에게 고객 지원 제공
Reconciling billing accounts to the general ledger
청구 계정을 총계정 원장으로 조정
Interfacing with the accounts receivable, credit/collections, and client purchasing departments
매출채권, 신용/회수, 거래처 구매부서 연동
Ensuring the accuracy of invoicing for the company and its customers
회사와 고객을 위한 인보이스의 정확성 보장


Tax

Deliver a full range of tax services in compliance with laws and regulations within timeframe
기간 내에 법률 및 규정을 준수하는 모든 세무 서비스 제공
Provide innovative tax planning and review complex income tax returns
혁신적인 세금 계획 제공 및 복잡한 소득세 환급 검토
Manage tax provision and tax compliance process
세금 준비 및 세금 준수 프로세스 관리
Maintain tax balances on general ledger
총계정원장에 세금 잔액 유지
Prepare all tax papers in regular basis and handle all information data requests
정기적으로 모든 세금 서류를 준비하고 모든 정보 데이터 요청을 처리


Credit

Complete ratio, trend and cash flows analyses and create projections
(채무 대 자기자본)비율, 추세 및 현금 흐름 분석 및 예측 생성
Routinely monitor loans for compliance
규정 준수를 위한 정기적으로 대출 모니터링
Research and evaluate clients’ creditworthiness
고객의 신용도 조사 및 평가
Create credit scoring models to predict risks
위험을 예측하기 위한 신용 평가 모델 생성
Approve or reject loan requests, based on credibility and potential revenues and losses
신용도와 잠재적인 수익 및 손실을 기반으로 대출 요청 승인 또는 거부
Calculate and set interest rates
이자율 계산 및 설정
Monitor payments
결제 모니터링
Maintain records of loan applications
대출 신청 기록 관리
Follow up with clients to manage debt settlements and loan renewals
부채 청산 및 대출 갱신을 관리하기 위한 고객에 대한 사후관리


Accounts Payable (외상매입계정)

Process outgoing payments in compliance with financial policies and procedures
재무 정책 및 절차에 따라 미지급금 결제(송금)
Perform day to day financial transactions, including verifying, classifying, and recording accounts payable data
미지급금 데이터 확인, 분류 및 기록을 포함하여 일상적인 금융 거래 수행
Reconcile the accounts payable ledger to ensure that all bills and payments are accounted for and properly posted.
모든 청구서와 지불이 설명되고 적절하게 게시되도록 미지급금 원장 조정
Verify and investigate discrepancies, if any, by reconciling vendor accounts and monthly vendor statements
공급업체 계정과 월별 공급업체 명세서를 조정하여 불일치가 있는 경우 이를 확인하고 조사
Facilitate payment of invoices due by sending bill reminders and contacting clients
고객에게 대금만기일을 환기시켜 만기일 이전 대금 결제를 유도함
Generate reports detailing accounts payables status
미지급금 내역을 상세하게 기입한 보고서 작성
Understand expense accounts and cost centers
비용 계정 및 각 부서 비용 발생 경향에 대한 이해
Understands compliance issues around accounts payable processes (sales tax, etc.)
미지급금 프로세스(판매세 등)와 관련, 지켜야 할 규정을 숙지함


Accounts Receivable

Conduct credit checks
신용 조사 실시
Negotiate with clients in non-payment cases
미지급건에 대해 고객과 협의
Prepare monthly, quarterly, annual and ad-hoc forecasting reports
월별, 분기별, 연간 및 임시 예상 계획 수립
Organize records of invoices, bills and deposits
인보이스, 청구서 및 예금기록 정리
Ensure high-quality invoicing and collection procedures that comply with the law
법규정에 따라 높은 수준의 송장발행 및 추심절차 숙지
Stay updated on industry and legislative changes
업계 및 입법 변경 사항에 대한 최신 정보 유지


Cost

Collect cost information and maintain an expenses database
추심비용 정보 수집과 비용 데이터베이스 관리
Plan and record variable costs (e.g. purchases of raw material and operations costs)
가변 비용 계획 및 기록(예: 원자재 구매 및 운영 비용)
Review standard and actual costs for inaccuracies
부정확성에 대한 표준 및 실제 비용 검토
Prepare budgeting reports (for the company and for each department)
예산 보고서 작성(회사와 각 부서별로)


Budget

Make forecasts for future budget needs
향후 발생하는 필요 비용에 대한 예상계획 수립
Suggest improvements to increase profits (e.g. spending cuts)
수익 증대를 위한 개선 제안(예: 지출 삭감)
Prepare periodical and special reports
정기 및 특별 보고서 준비



Requirements and skills(Qualifications):

Good math skills and the ability to spot numerical errors
대량 데이터 취급 능력
Proven knowledge of bookkeeping and accounting principles, practices, standards, laws and regulations
부기 및 회계 원칙, 관행, 표준, 법률 및 규정에 대한 검증된 지식
High attention to detail and accuracy
디테일과 정확성에 대한 높은 자질
Proven ability to calculate, post and manage accounting figures and financial records
회계 수치 및 재무 기록을 계산, 게시 및 관리하는 입증된 능력
Excellent analytical skills along with the ability to create and present detailed reports
상세한 보고서를 작성하고 제시하는 능력과 함께 뛰어난 분석 기술
Basic understanding of collection practices and laws
징수 관행 및 법률에 대한 기본적인 이해
Understanding of budgeting and regulatory requirements
예산 및 규제 요구 사항에 대한 이해
Excellent mathematical ability and an analytical mind
뛰어난 수학적 능력과 분석력
Thorough knowledge of accounting procedures
회계 절차에 대한 철저한 지식
In-depth understanding of Generally Accepted Accounting Principles (GAAP)
일반적으로 인정되는 회계 원칙(GAAP)에 대한 심층적인 이해
Proficiency in statistical packages and financial software
통계 패키지 및 금융 소프트웨어에 대한 숙련도
Up to date with legal, compliance and market risk related issues
법률, 규정 준수 및 시장 위험 관련 문제에 대한 최신 정보
Ability to analyze cash flows, leverage, collateral and customer strength
현금 흐름, 레버리지, 담보 및 고객 강점 분석 능력
Excellent knowledge of tax accounting, tax compliance and all types of tax returns
세무 회계, 세무 준수 및 모든 유형의 세금 환급에 대한 탁월한 지식
Hands-on experience with MS Excel and accounting software (e.g. SAP, ERP)
MS Excel 및 회계 소프트웨어(예: SAP, ERP)에 대한 실무 경험
BSc/Ba in Accounting, Finance or relevant field
회계, 재무 또는 관련 분야의 학사 이상의 전공
Advanced computer skills on MS Office, accounting software and databases
MS Office,회계 소프트웨어 및 데이터베이스에 대한 고급 컴퓨터 기술
Hands-on experience with spreadsheets and proprietary software
스프레드시트 및 독점 소프트웨어에 대한 실무 경험
Proficiency in English
능숙한 영어
Negotiation skills
협상기술



채용공고 예시 Job description examples


Key Account Manager – (Enterprise Sector)


We are seeking a strategic thinking, results driven Key Account Manager to join our excellent sales team here at Panasonic.

The ideal candidate will be an expert communicator and be proficient in building strong relationships with customers. The overall objective in this role is to maximise revenue.


Role Overview


As our new Key Account Manager, working within our Enterprise Sector Sales Team in the you will be responsible for establishing and developing customer relations, planning and identifying products and/or cross-business solution sales opportunities within core markets across the Enterprise sector. You will play a key role in implementing and driving the overall business and sales strategy.


How you will become part of the bigger picture..


As part of our team, you will:


   〉Analyse the market environment – the demand, competition, manage the sales pipeline, plan the customer and sales targets as well as agree on action steps
   〉Prepare and maintain the business plan and forecasts, provide regular sales and revenue reports to management
   〉Establish, maintain and grow customer relationships as well as managing the network with decisive stakeholders
   〉Prepare leads, negotiate proposals, manage follow-ups and the closure of contracts
   〉Coordinate with marketing services or channel partners in the lead process
   〉Initiate product developments and service programs or measures
   〉Take action and cooperate in the support of vertical related marketing activities, i.e. promos, events, fairs, etc..
   〉Liaise with Credit Control to ensure channel purchasing ability remains clear


What you will bring to the picture..


   〉 A recognised University Degree or equivalent practical knowledge and experience
   〉At least 2 to 3 years of relevant experience in this field
   〉Good understanding of Enterprise Sector Markets
   〉Strong command of the English language
   〉Proficient understanding and know how in processes, technologies, products or other relevant field of expertise
   〉Problem-solving mentality, and ability to think “outside the box”.
   〉High level of communication and negotiation skills


What would give you the edge..


   〉 Effective utilisation of recognised planning, analytical or conceptual principles and techniques
   〉Understanding and applying principles of effective project management
   〉Ability to apply financial or technical data knowledge to provide accurate analyses in order to drive results significantly and support respective management decisions
   〉Understand the impact of legislation and law regulations relevant to the business or function
   〉Experience in Business and Account Development in B2B is essential
   〉Excellent understanding of TCO and ROI to sell based around value
   〉Excellent organisational skills with attention to detail
   〉Outgoing and engage confidently
   〉Diverse and inclusive mindset


What does our big picture look like?


Every moment of every day, people all over the world turn to Panasonic to make their lives simpler, more enjoyable, more productive and more secure. Since our founding over a century ago, we’ve been committed to improving peoples’ lives and making the world a better place, one customer, one business, one innovative leap at a time.

We believe in strong collaboration and team spirit to develop Panasonic’s competitive edge even further. Panasonic is an energetic, creative and proactive organisation consistently aiming to exceed its customers’ expectations. In an ever-changing world, we continue our efforts to align with our Seven Principles to make life simpler, safer, healthier, more enjoyable, and more sustainable. ‘Live Your Best’.

Inclusion and Equality
In keeping with our principle of Fairness and Honesty, Panasonic’s ambition is to continue to become a more inclusive company, which attracts the best applicants who will be considered for employment regardless of difference and demonstrates our commitment to celebrate and promote diversity.


What we offer:

Salary range – (Depending on Experience)
Annual Bonus
Company Car / Car allowance
Remote working

Contract Type: Permanent
Hours: 37.5 Full-time
Location: UK – Bracknell
Travel will be required

Benefits
25 days holiday plus bank holidays (rising to 27 days on completion of 3 years of service)
Contributory Pension Scheme
Life assurance 4x salary
Income Protection
Private Medical Scheme
Employee Assistance Programme
Other voluntary benefits such as dental insurance, partner life assurance
Staff discount on Panasonic products
2 Paid volunteer days
Training
Wellbeing Programme
Free on-site parking
Discounted restaurant food